חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ראיון

שירות לקוחות בזמן מלחמה

רבעון ד’ 2023; שיחה על שירות לקוחות בשעת מלחמה ועל הערכות הענף במצב חירום, עם מודי קוזלובסקי, מנכ”ל ק.מ. דנאור

שירות RMCM, מראיין רונן מאיר

הריאיון לרבעון הרביעי של שנת 2023 היה מתוכנן לעסוק בענייני סוף שנת המס, אבל כעת אנחנו במלחמה וכל המיקוד משתנה. שוחחנו עם מודי קוזלובסקי, מנכ”ל ק.מ. דנאור, על המצב

איך ק.מ. דנאור מתפקדת עכשיו כשאנחנו במלחמה? איך נותנים שירות?

מתמודדים כמו כולם. לעסקים מכל הסוגים בכל ענפי המשק יש עובדים שממלאים כעת משימות לאומיות, בחזית או בעורף, ומצד שני יש את בני ובנות זוג שלהם שנשארו לבד וכל העול בבית נופל כעת עליהם. כמו כל עסק גם אנחנו חווים את הקושי. למזלנו אנחנו לא חווינו שכול, אבל הרבה עסקים גדולים וקטנים נאלצים להתמודד גם עם זה.

ההערכות שלנו בחברה כוללת, קודם כל, מענה לאלה שבאים לעבוד מהמשרד – מרחב מוגן וכל מה שנדרש עפ”י הנחיות פיקוד העורף. רוב הצוות בעצם עובד מהבית, פחות או יותר באותה מתכונת שהיתה בתקופת הקורונה.

מבחינת הלקוח זה שקוף; כל ערוצי התקשורת – טלפון, מייל, ווטסאפ וכד’ – זמינים ועובדים כרגיל. בהיבט התפעולי יש לנו את התשתית לספק את כל השירות.

במידה רבה, אנחנו כסוכנות תלויים בהערכות של חברות הביטוח ובתי ההשקעות, שגם הם מתמודדים בדיוק עם אותן דילמות. באופן כללי הענף מתפקד היטב.

האזרח הישראלי יכול להיות רגוע בכל מה שקשור לכיסוי ביטוחי?

כמובן. המדינה מחויבת לפיצוי מלא על נזקי מבנה, לבעלי דירות לבעלי בתים ולבעלי עסקים, ולפיצוי לנזקי תכולה לפי טבלאות זכאות של מס רכוש.

העלנו באתר שלנו דף מידע שמרכז את כל מה שצריך לדעת בנושא של נזקי טרור ומלחמה, לרכוש פרטי ולרכוש עסקי, ואנחנו מעדכנים אותו בשוטף בהתאם להתפתחויות ולהודעות של הרשויות השונות. יש לנו לקוחות שנפגעו ובאחריותנו לספק להם מידע. לא פשוט עכשיו ליצור איתם קשר ישיר – זה קורה אבל זה קשה מאוד מאלף ואחת סיבות – כך שבאמצעות האתר אנחנו יכולים לספק מידע ממוקד.

אבל נראה שהרשויות זזות לאט מאוד?

אני לא רוצה להיכנס לדברים האלה, גם כי עכשיו נלחמים ובעיקר כי אני לא מספיק יודע. בכל אופן, אני מספיק מבין בתהליכים מהסוג הזה, ואפשר לומר בוודאות שעדיין לא התחילו להעריך את הנזק. אני כמובן מדבר כעת רק על הרכוש שניזוק – מבנים, תכולה וכד’ – ולא על האבדות הקשות שספגנו ועל הפשעים שנעשו שם.

אז מה שאנחנו מתחילים לראות זה כל מיני פעולות והחלטות עם אופי זמני, מהסוג של מענקים ומקדמות שמאפשרות למי שרכושו נפגע להסתדר במצב הנתון בלי להיכנס לכל הבירוקרטיה המורכבת, ומבלי שהתחיל תהליך מסודר כמו שאנחנו מכירים בתביעות ביטוח במצב נורמלי. שלא יהיו אי הבנות, המענקים וההקלות השונות הן לא מהלך פשוט, לא מבחינה לוגיסטית ולא מבחינה טכנולוגית. אי אפשר באמת לזוז מהר במצב כזה, ודאי כאשר יש דברים הרבה הרבה יותר בהולים.

ובכל זאת, רשות ניירות ערך האריכה את הזמן להגשת דו”חות רבעוניים של החברות הציבוריות, רשות המיסים הזיזה את המועד להחלת טופס 161 החדש, המסלקה הפנסיונית פתחה את השירות לקרובי הנפגעים. אלו הן רק חלק מההחלטות שכבר התקבלו. הרשויות זזות.

אני מזכיר שכל זה קורה כאשר ישראל מפנה תושבים מיישוביהם בדרום ובצפון. מדובר בתהליך מאוד מסובך בתנאים לא פשוטים. בלשון המעטה.

גם במגזר העסקי אתה רואה התנעה של מהלכים. מעבר לתרומות השונות, שבאמת מחממות את הלבבות, אפשר לראות התארגנויות מוסדיות לטובת האזרח, ובמיוחד לנפגעים. קופות החולים מקבלות כעת את כולם, חברות ביטוח מאריכות פוליסות ביטוח נסיעות לחו”ל ופוליסות אחרות, בנקים מגדילים את מסגרות האשראי ועוד.

אגב, לשכת סוכני ביטוח, שהיא אומנם לא רשות ולא ארגון ממלכתי, אבל ודאי ארגון חשוב, החלה בפעולות מצידה. אנחנו שיתפנו את דף המידע בנושא נזקי רכוש שהלשכה הפיקה והפיצה בדף המידע המרכזי שלנו. הם שומרים על זכויות המבוטחים וגם על הסוכנים, שרבים מהם נפגעו מהמלחמה.

איפה כל זה פוגש את הצרכן?

בכל המישורים – ביטוח, פנסיה, פיננסים. בדיוק לשם כך החלו מהלכי הפצת המידע. אני אתן דוגמא: הרבה עצמאים נפגעו מהמלחמה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף. האם הם יכולים לדחות הפקדות לפנסיה? האם פיגור בתשלומי פרמיות גורם להקפאה של פוליסה? האם זה הזמן להחליף מסלול בקרן ההשתלמות?

יש אינסוף סימני שאלה ודילמות שנובעות מהמצב. כרגע אפשר רק לתמרן, תוך מתן עדיפות גבוהה למי שנפגע, ובהמשך לנהל את התהליכים בצורה מסודרת. זאת האחריות המקצועית שלנו כלפי לקוחותינו – לספק פתרונות ולהגן על הזכויות.

מי שנפגע במלחמה נתון כעת במצב שאי אפשר בכלל לתאר במילים. אני חושב שכל המדינה, גם המערכות הממלכתיות, גם המגזר העסקי וכמובן כל היוזמות הפרטיות הנפלאות, ממוקדת כעת בתמיכה בנפגעים ובלוחמים. זה נכון גם לכל הגורמים בענפי הביטוח והפנסיה – חברות ואנשים. כולם ממוקדים.

עצה ללקוחות?

ברשותך אני מצטמצם רק למישור הפעילות שלנו כסוכנות. העצה שלי לכל לקוח, בעצם שתי עצות: ראשית, לעיין במידע שאנחנו משתפים, זה יכול להרגיע הרבה חששות. שנית, לא להסס להפנות אלינו כל שאלה ולשתף אותנו בכל התלבטות. עדיף במייל, אבל כאמור – כל הערוצים זמינים.

צרו קשר לקבלת ליווי מקצועי או הצעה